כפי שציון בפוסט קודם על שינויי מחירי קמפיין PPC, החלטתי לשתף אתכם ב10 דרכים שיעזרו לכם לשמור על ציון איכות גבוה וכמובן, לשלם פחות.
שמתחילים קמפיין, כולנו רוצים להיות ממוקמים הכי גבוה שאפשר, שזה למעשה יעניק לנו שיעור הקלקה גבוה יותר.
גוגל מגדירים את ציון האיכות כ”משתנה לחישוב כל מילת מפתח, המחשב מספר פרמטרים יחד, מחשיבות מילת המפתח אל המודעה אל בקשת החיפוש של המשתמש”.
1 מילות מפתח רלוונטיות
שעושים מחקר מילות מפתח, תתמקדו במטרה שאותה אתם רוצים להשיג בקמפיין, אל תנסו להוסיף כמה שיותר מילות מפתח כדי למשוך כמה שיותר גולשים, נסו לזכור מה הפעולה שאתם רוצים שגולש יעשה בעת שהגיע אל הדף שלכם.
מומלץ לבדוק אילו מילות מפתח המתחרים שלכם מופיעים בהם, וכמובן את כמות החיפושים החודשית.
2 הפרד מילות מפתח לפי קבוצות ממוקדות נושא
לכל קמפיין יש מספר נישות, נקח לדוגמא את הנעליים.
בחילוק מזערי יחסית, היינו מחלקים את זה ל3 קבוצות:
– גברים: נעלי ספורט, נעלי אלגנט, נעלי גברים
– נשים: נעלי עקב, נעלי אלגנט, נעלי נשים, מגפיים
– ילדים: נעלי ספורט, סנדלי ילדים
3 יצירת יח’ מודעות רלוונטית עבור כל קבוצה
אחרי שהקמנו קבוצת מודעות, והזנו אליהם את מילות המפתח המבוקשות, נוסיף את המודעות הרלוונטיות ביותר אל אותה הקבוצה.
על מנת ליצור מודעות רלוונטיות ביותר, כדאי להשתמש במילות המפתח בתוך המודעה עצמה.
אפשר להשתמש במשתנה בתוך המודעה, לדוגמא:
חיפשנו נעלי עקב
המודעה שקיבלנו
מבצע לרגל עונת החתונות
נעלי עקב בקולקצייה חדשה
מלאי מוגבל, מחיר מדהים, לפרטים נוספים.
יח’ המודעה הזו תכנס אל קבוצת המודעות נשים ותראה כך
כותרת המודעה מבצע לרגל עונת החתונות
שורה ראשונה {keyword:נעלי עקב} בקולקצייה חדשה
שורה שנייה מלאי מוגבל, מחיר מדהים, לפרטים נוספים.
שימו לב שבשורה הראשונה של המודעה שלנו, יש לנו “משתנה” פנימי של AdWords, שהוא למעשה לוקח את המילת מפתח שהמשתמש חיפש, ושם אותה שם, מילת המפתח “נעלי עקב” ששמנו שם, היא ברירת המחדל שתופיע.
4 פצל את המודעות
גם אם כתבת את כל המודעות שלך בקפידות רבה, חלקם יבצעו את העבודה בצורה טובה יותר מהשאר.
אני ממליץ לכתוב בין 4-6 מודעות לכל קבוצת מודעות, ולאחר הרצה של הקמפיין להשהות את המודעות שהביצועים שלהם נמוכים יותר.
הסיבה שמומלץ להשהות את המודעות, היא כדי שנוכל לזכור בעתיד אילו מודעות ביצעו עבורינו את העבודה, ולא נבזבז זמן ותקציב על כתיבת מודעה נוספת, שלא הניבה את הרווח הצפוי בעתיד.
5 דף נחיתה רלוונטי
כאשר אתה מחליט מהו הדף הנחיתה אליו יגיעו הגולשים מהמודעה, כדאי שתחשוב שוב.
נתקלתי בהרבה מודעות שהובילו אל דף בית של אתר, או אל דף נחיתה ללא שינוי.
מומלץ שיהיה קשר גבוה ככל שאפשר בין הדף (כותרת, תוכן, מילות מפתח) לבין המודעה שממנה מגיעים.
6 תוכן דף הנחיתה
לא מספיק שהדף יהיה רלוונטי בשביל ציון האיכות, צריך גם לחשוב מה הלקוח יראה ברגע שיכנס.
אם הלקוח לא יראה מיד בסיום טעינת הדף את מה שהוא מחפש, הוא ייצא ויעבור למתחרה שלכם.
7 פשוט וקל – “קריאה לפעולה”
אחרי שנתנו חשיבות גבוהה למה שגוגל רוצה, כדי שנופיע במודעות במיקום טוב, ובתשלום נמוך יותר, כדאי להתחיל לחשוב מה הלקוח רוצה גם.
אחרי שהלקוח הגיע לאתרכם או אל דף הנחיתה, חייב לראות באותו הרגע גם את פעולת ההמשך.
נמשיך עם דוגמת הנעליים, במידה והגעתי לדף אשר מראה לי את הדגם שאני רוצה, כפתור ההמשך של אתרים שלא מאפשרים מכירה, צריך להיות “למציאת המידה שלך”, בצבע מושך ובמיקום טוב.
8 בדוק נסיונות שונים של דפי הנחיתה
ניתן להשתמש בכלי של גוגל Optimizer A/B שנמצא בתוך ניהול הקמפיין.
הכלי מאפשר תצוגה של מספר דפי נחיתה שונים, ובכך לנסות צבעים שונים לכפתורים, מיקום תמונות וכו’ על מנת לקבל את כמות הפניות המירבי.
9 תצוגה מרשימה
תצוגה מרשימה היא כבר הרבה יותר מעיצוב מרשים, הקפידו על שגיאות כתיב גם כן.
10 מעקב קבוע
מאוד חשוב לבצע מעקב שוטף אחרי ביצועיי הקמפיין.
המעקב יאפשר לכם לגלות בעיות בקמפיין בשלבים מוקדמים, ותוכלו לתקן בעיות אלו מידית.
לסיכום
לאורך כל הקמת הקמפיין וניהולו צריך לזכור שהכלי שאיתו אנו מפרסמים הוא מנוע החיפוש, פייסבוק או רשתות המדיה השונות, אך בסופו של דבר, קהל היעד שלנו הם אנשים.
תמיד תחשבו מה אתם הייתם עושים, אם הייתם בצד של הלקוח..
בהצלחה!