בלוג בניית אתרים

התמודדות עם עדכוני גוגל (case study)

הבנת השינויים…

כולם רואים שינויים בתוצאות חיפוש בתקופה האחרונה (בתקופה האמנם לא קטנה), המטרה של גוגל היא ‘מניעת משחק בתוצאות’ בעוד המטרה שלנו היא להביא את הלקוחות שלנו אל קדמת הבמה.
מחקרים רבים מראים שהחמישייה הראשונה היא זו שמקבלת את ההתייחסות העיקרית, בין אם בהקלקות או בין אם זה במבט בעין.
כל שינוי שגוגל עשתה, או בשם המקצועי ‘עדכון אלגוריתם’ הייתה מטרה ספציפית, להסיר מתוצאות החיפוש את האתרים שמרגישים שמנסים לשחק בתוצאות (לקדם את האתר למעשה).
אחד העדכונים המוכרים ביותר הינו פינגווין שהושק לראשונה ב24 לאפריל 2012, במטרה להעניק ייתרון לאתרים איכותיים יותר ולדחוק אחורה בתוצאות אתרים שמייצרים תוכן לא איכותי ונוקטים בשיטות קידום פסולות (במילים פשוטות, שגוגל ‘מרגישים’ שמישהו משחק בתוצאות). מאז שנת 2012 כמובן היו עוד מספר עדכונים לאלגוריתם הזה עד האחרון ש’נכנס לפעולה’ ב17 לאוקטובר 2014.

התמודדות

אחד האתרים שאנו מקדמים נמצא אצלנו כבר תקופה ארוכה מאוד, האתר הוביל במספר ביטויי מפתח למשך תקופה ארוכה (שנתיים-שלוש) עד העדכונים האחרונים שכבר דרשו שינוי מאסיבי באסטרטגיית הקידום שנקטנו בה עד כה, שינוי האסטרטגיה בהקמת הקישורים ושמירה על תוכן איכותי לא הספיקה, אלה בנוסף נדרש מאתנו דבר נוסף, לעבור על אופן הפעולות אחורה ולהתחיל ‘לסדר’ את הקישורים לאתר שלנו.
לדוגמא – בעבר קישורי פוטר מאתרים חזקים היו נחשבים לקישור חזק, היום, כבר מסתכלים על זה אחרת, וקישורי פוטר לרוב יכולים לעשות נזק הרבה יותר מתועלת, גיוון במילות מפתח, קידום מותג וחיזוק מותג ועוד.

פעולות

אחת הפעולות הראשונות שעשינו בבדיקת אסטרטגיית הקידום שלנו בעבר היא להסיר את רוב קישורי הפוטר אשר היו ברשותינו, היו לנו מעל 100 אלף קישורים כאלה, ידענו שהסרה שלהם תפגע באתר – ביום בהיר אחד נעלמו מאות אלפי קישורים (כמובן שאצל גוגל כמו בגוגל, לוקח זמן וזה נעשה לאט לאט ולא ביום בהיר אחד), אך מה שצפינו לא איחר לבוא, והאתר ירד מספר מקומות בדירוג.
התוצאה בפועל בהמשך – בעדכוני אלגוריתם הבאים שעסקו בנושא, האתר לא שינה את המיקום שלו (לא לחיוב או לשלילה).
במקביל החלנו לפנות פרופיל קישורים חדש אשר יתאים לצרכים החדשים של גוגל, אך יחד עם זאת ניסינו לשמר מעט על הפרופיל שקיים כבר תקופה ארוכה על מנת לנסות לעשות זאת ‘מתחת לרדאר’ ושלא תורגש פעולה קיצונית.

התוצאות והקושי בציפייה

הבעיה בתחום קידום האתרים שאנחנו – מקדמי האתרים – רוצים להביא את הלקוחות שלנו לדף הראשון באותם תחומים, הלקוחות מנגד רוצים לראות את התוצאות כאן ועכשיו וגוגל מצידם רוצים לשמור על איכות מנוע החיפוש שלהם (באיכות אני מתכוון לתוצאות שלא הושפעו מקידום אתרים). הפעולות החלקיות שרשמנו כאן לקחו ולוקחות זמן, האתר עצמו עובר שינוי משמעותי וכל הפעולות צריכות להתבצע באופן ממוקד ונכון על מנת להראות פעולה טבעית ולא יזומה.

מחקר זה נשען ברובו על העבודה מול האתר של חברת סטייל אוף סטיל www.s-os.co.il

ניתן להגיב, או לבצע מעקב מאתרך.

הגב