תוכן זהו המרכז של אתר אינטרנט.
ללא התוכן, למעשה האתר יוכל להראות כמו ספר תמונות לילדים, נכון שאומרים ש”תמונה שווה אלף מילים” אבל במקרה של האינטרנט תמונה שווה תמונה, או 2-3 מילים מקסימום.
במבט של בניית אתר, תוכן מקצועי וענייני התואם לפעילות האתר הוא חובה כדי לקבל מיקומים טובים בתוצאות החיפוש – ובסופו של יום – דבר שיוביל אל הלידים שאנו רוצים!
איך יודעים שתוכן הוא תוכן טוב?
– נתחיל במטרה העיקרית שלנו, למשוך גולשים לקרוא ולהתעניין בשירות או במוצר שאותו אנו נותנים.
תוכן שאיננו מעניין, “יעבור ליד הגולשים” ולא ישאיר אותם לקרוא, ולהתעניין בשירותים שלנו.
דבר שמוביל אותנו אל הנקודה הבא –
– על התוכן בדף האינטרנט להיות ממוקד, אם נכתוב בדף אחד על כמה נושאים ועל כמה שירותים, אנו עלולים להבריח את הגולש, מבלבול. התוכן צריך להעביר מסר שיווקי, עם מטרה ברורה לקריאה לפעולה.
תוכן איכותי נכתב בגובה העיניים של הגולשים וכאשר התוכן שאותו אנו מפרסמים באתרנו לא יהיה איכותי, אנו נפספס את ההמרה (להפוך מבקר באתר ללקוח).
– מקוריות! הדבר החשוב ביותר בתוכן באתר הוא מקוריות, וכאן, העניין הוא פחות לגולשים, הסיבה שאם הגעתי לאתר שלכם לפני שהגעתי לאתר המקורי שכתב את זה, אז מבחינתי אתם המקור, אבל, מבחינת גוגל זה לא ממש עובד ככה – וכמובן שלא נשכח את הסעיף “הפרת זכויות יוצרים”.
גוגל רוצה שהאתרים שמובילים את התוצאות שלה יהיו בעלי תוכן איכותי וייחודי, אתרים שעומדים בקריטריון הקטן (גדול) הזה יהיו בעלי רמת איכות גבוהה יותר מאשר אתרים אחרים בעלי תוכן מועט או מועתק.
טיפים לכתיבה נכונה לאינטרנט
– תוכן עמוד עד 350-400 מילים לכל היותר (בגדר המלצה – יותר מזה יכול לעייף את העיניים של הגולש).
– כתבו פסקאות קצרות וענייניות.
– כתיבה בגובה העיניים, באופן שתסחפו אחריכם את הגולשים.
– שימוש במילות מפתח וביטויים רלוונטים שגולשים עלולים לחפש ברשת.
לסיכום
איכות התוכן באתר האינטרנט מהווה מרכיב חשוב להצלחת האתר, בין אם למנועי החיפוש ובין אם לגולשים. בפעם הבאה שתכתבו תוכן לאתרכם, תנסו להזכר בטיפים שהזכרנו כאן – מה שישדרג את האתר שלכם פלאים – בהצלחה!