לא התבלבלתי בצורה שכתבתי את הכותרת, ופשוט החלטתי לפתוח באש לכיוון “קידום האתרים”.
קידום אתרים בשנה האחרונה עבר תהפוכה ענקית, אחרי העדכונים האחרונים שגוגל (תודה לכם) דאגו לעשות למנוע החיפוש (פינגווין, פנדה, hummingbird) מה שנקרא “כללי המשחק” קיבלו תפנית.
היום, כאשר אתם מחוברים לחשבון הגוגל שלכם (Google+) גוגל זוכר את תעדוף הגלישה שלכם, ובכך למעשה משחק עם התוצאות כדי שתראו תוצאות שיותר
רלוונטיות אליכם. כלומר, גם כאשר תגיעו עם הביטוי שמציג את השירות שלכם לתוצאה גבוהה, לא בהכרח תקבלו את התוצאה הרצויה.
מקרה שנתקלתי בו הוא, שלקוח היה בחברה מסויימת, וכל הזמן אמרו לו “תראה אתה מופיע ראשון!” – כמובן, הוא היה מחובר למייל שלו, היה נכנס לאתר שלו כל הזמן, גוגל הבין שזה אתר מועדף, ואוטומטית הקפיץ אותו לראש הרשימה.
לדעתי האישית, אחרי כל השינויים האלה, הכללים החדשים הם פחות להביא ביטויים לתוצאות גבוהות, כי לא בהכרח קהל היעד שאתם מעוניינים בו יגיע דרך התוצאות האלה או דרך המקורות האלה, המטרה העיקרית כיום של קידום אתרים – היא לשנות את הפאזה ולהתחיל לקרוא לזה שיווק באינטרנט.
כאשר חברת רכב (לדוגמא) מוציאה דגם חדש בארץ, הם מפרסמים בעיתונים, בטלויזיה בכל מדיה אפשרית על מנת לעלות את זה למודעות של הקהל שלהם.
שאתם מחליטים שאתם רוצים להגדיל את העסק, כדאי לא לחשוב על “מקום ראשון בגוגל” אלא על איך אני מגדיל את התנועה לאתר שלי, איך ממצב שנכנסים אליו 50 בחודש יגיעו אליו 500-1000 או אפילו 2,000?
האינטרנט מציע מגוון רחב של כלים לשיווק העסק שלכם באינטרנט, קידום במנועי חיפוש צריך להיות חלק מהשירות ולא כל השירות, יכול להיות שערוצי פרסום אינטרנטיים אחרים יכולים להניב לכם יותר תנועה לאתר מאשר גוגל – סרטונים ביוטיוב, בלוגים, פורומים, פייסבוק, טוויטר וכו’.
בסופו של יום, המטרה שלכם כלקוחות שמחליטים להשקיע בקידום באינטרנט – תנסו למצוא מישהו שיעשה הכל כדי להגדיל את התנועה לאתר שלכם ולא יתחייב לביטויים כבר (כי זה לא משהו שאפשרי).
לסיכום – אם קיבלתם הצעת מחיר, ויש לכם רשימה של 50 מילות מפתח ומתחייבים ל10% מהם, תגידו להם תודה יפה, ותלכו. גם אם זה עולה 10 שקל בחודש כולל מע”מ..