עיצוב אתר
אבל אז התברר לנו שהאתר יפה יש כניסות בזכות קידום אתרים שעשינו , אבל אין פניות מהאתר, אין מכירות למרות שנו מקבלים תגובות מחברים שהאתר נראה מדהים. פרט לעיצוב לא שינינו את מיגוון המוצרים שאנו מוכרים ובכל זאת במקום להגדיל את המכירות ולחסות את ההשקעה, שום דבר לא מתקדם.
יכולות להיות לכך כמה סיבות:
מה המוצר שאנו מוכרים?
יכול להיות שאנו מוכרים מצבות אבל האתר משדר תחושה קלילה של חופש והרבה כיף, נכון הדוגמא קיצונית, אבל היא ממחישה טוב מאוד את נושא האווירה באתר.
יש להתאים את האוויר באתר למוצר או לשירות שאנו רוצים למכור. יש הבדל מהותי בין אתר לבני נוער ובין אתר המציע מכשירי שמיעה לבני הגיל השלישי.
אבל מה עושים כשאנו מוכרים מוצר גם לבני נוער וגם לגיל השלישי? כמו למשל טלפונים ניידים?
נשתמש בעיצוב סולידי אבל בצבעי ביניים, נקצה אזור באתר העיצוב שונה המיועד לבני נוער, ולצעירים. העיצוב של איזור הרינגטונים יהיה שונה מעיצוב עמוד להקבלת חשבונית.
חשוב!
יש לשמור על המוטיב של האתר, לדוגמה: הפאנל העליון לא ישתנה אבל העמוד עצמו יכול להיות עם איקונים צבעוניים יותר וכו. יש להשאיר קו אחיד ומקשר בכל עמודי האתר.
אתרי תדמית, שוב תלוי באופי החברה, לא חייב להיות אפרורי ומשעמם גם אם זה אתר של משרד עורכי דין או רואה חשבון אפשר עדיין להשתמש בעיצוב אתר סולידי אבל ליצור עניין אצל הגולש שירגיש מצד אחד זה משרד רציני, אבל יחד עם זאת יש גם איזו קלילות מחשבתית.
איך אני גורם לפעולה?
חלק גדול מהתנועה באתר מגיע ממנועי חיפוש, חשוב שעמוד הנחיתה יהיה מושך ובעל מסרים ברורים, אנו רוצים להשאיר את הגולש באתר כמה שיותר ושייחשף לכמה שיותר מידע שיגרום לא לבסוף לקבל את המידע על המוצר או השרות ולקנות אותו בסופו של דבר .
חשוב שהכפתורים באתר יהיו בולטים וברורים לא רק ויזואלית אלה גם רעיונית, מומלץ לשתיל בכמה וכמה מקומות כחלק מעיצוב האתר את הנושאים החשובים לנו שאנו רוצים לשווק, כמו פאנל עליון עם כפתורים, פאנל צד, ופאנל תחתון, לא להגזים בנושא, וגם לא לחזור על אותם שמות בכפתורים, רצוי להשתמש בצבעים בולטים ולא לשלב את זה כחלק מצבע המוטיב של אתר, הגולש יתעלם מהם, ולא תמיד בכוונה, הכפתורים צריכים "לקפוץ" בראיה ראשונה בלי צורך לחפש אותם.
הסטטיסטיקה מראה שלא מגיעים לעמודי המוצר בכלל
זרימת האתר חשובה מאוד, היא אמורה להיות קלה, הציגו דוגמאות של מוצרים בעמודי הנחיתה השונים וכמובן בעמוד הבית שלכם, אל תסמכו על זה שהגולש יגיע לשם.
ישנם אתרים שמורכבים מכפתור מוצרים, קטגוריות, תתי קטגוריות, והמוצר עצמו. עברנו 5 קליקים כדי לראות את המוצר שלנו, חלק גדול מהגולשים ירצו להגיע למטרה ומהר אבל לא תמיד זה ניתן, חלק ינטשו בקליק השני חלק בשלישי, יחזרו למנוע החיפוש לחפש אתר אינסטייט ויספק את התאווה עכשיו ומהר. לא תמיד ניתן, לכן אנו צריכים לגרום לגולש להתעניין גם בעמודי הביניים, בעזרת תמונות שיכולות להעיד על המוצר שהוא יפגוש בקרוב, משפטים קצרים שמתארים את מוצרי הקטגוריה, מבצעים למוצרים בקטגוריה ועוד.. לא להסתפק ברשימת נושאים. ליצור עניין בתהליך.
מסיחי דעת
מסיחי דעת גורמים לגולש לא להתמד בתוכן האתר אלה במה שסביבו, זוכרים את האתר היפה שראינו ועל פיו בנינו את האתר החדש שלנו, אני לא בטוח שאנו זוכרים מה האתר מוכר, ואילו מוצרים מושגים באתר. אבל אנו זוכרים את העיצוב, רצוי שהעיצוב לא יגנוב את ההצגה אלה יוביל את הגולש למטרה לה הוקם האתר. מסיחי דעת נוספים הם באנרים מרצדים פלאשיים או דומים אשר לא נותנת אווירת נינוחות באתר כל הזמו משהו זז לנו ומושך את תשומת הלב. מסיחי דעת יגרמו לגולשים לעזוב את האתר ולהמשיך לחפש. לכן רצוי להכניס לאתר באנרים, אבל למקד אותם במקומות שאנו רוצים למשוך את תשומת הלב של הגולש וגם במינון נכון.
לסיכום:
רצוי לקבל יותר מגירסה אחת לעיצוב האתר, ועצור רגע ולחשוב לא רק אם הוא יפה בעניכם, תתנתקו לרגע רגשית מכל שזה האתר שלכם, תחשבו על הגולשים, איך הם ירגישו כשהם גולשים באתר, אני הייתי רוצה להרגיש כמו בבית, להכנס לאתר בפעם הראשונה ולהרגיש שהיתי בוא כבר ואני יכול למצא בקלות את מה שאני צריך.
הניסיון שלנו עם הצרכים שלכם ישתלבו יחד, וניצור את האתר המושלם שלכם.
לקבלת מידע נוסף אל תהססו לפנות אילנו.