בלוג בניית אתרים

התאמת אתר לדפדפנים השונים

התאמה לדפדפנים

כל אחד רגיל לגלוש בדפדפן האהוב עליו, וכל אחד והסיבות שלו, אין באפשרותנו להגיד לגולש, “היי חבר, אם תגלוש באקספלורר תראה את האתר טוב יותר” למה זה קורה? איך אפשר למנוע את זה? ומה לעשות עם אתר שנימצא כבר ברשת?
התאמת אתר לדפדפנים השונים, זה must שבונים אתר.

שלוש שאלות, הרבה תשובות

למה זה קורה?
הטכנולוגיה מתקדמת ואיתה גם הדפדפנים, אתר שנבנה והותאם לגירסה שפותחה בתחילת שנות ה- 2000 לא תמיד תתאים לגירסא החדשה שלה אחרי 10 שנים וזה נכון לכל הדפדפנים. לא בכדי, מפתחים גרסאות חדשות ועליהן עדכונים על עדכונים.
כאשר אנו בונים אתר אינטרנט, חלק מהחברות המפתחות את האתר משתמשות בפרמטרים המותאמים לגרסאות העכשיות אבל לכל דפדפן יש את הפרמטים שלו לדוגמא: בדפדפן אחד מקש הרווח משאיר מרווח של פיקס בודד ובדפדפן אחר הרווח הוא פיקסל ושליש, הפרש אומנם קטן וזערי, אבל שתאום קו ישר הופך להיות עם שבר ותמונת רקע נשברת וכו. זאת אומרת, שיש לבנות מספר אפשרויות, לפני שהאתר עולה לגולש מתבצעת בדיקה באיזה דפדפן הגולש משתמש ואת עולה בהתאמה לדפדפן, הסבר זה הינו פשתני כדי להקל עליכם אבל אני מבטיח הסבר מפורט יותר בפוסטים הבאים.

איך אפשר למנוע את זה?
כל דבר טוב, מתחיל בחברה טובה. כשבונים אתר עם חברה מקצועית, זה ברור מאליו. הם יתאימו את האתר ללפחות לשלושת הדפדפנים המובילים Internet Explorer, Firefox, Chrom אם תבקשו יתאימו אותו לדפדפנים נוספים, למרות שבשלב זה רוב הגולשים, גולשים בשלושת המובילים. כאשר אתם מקבלים את האתר לאישור, הבדיקה היא די פשוטה, תפתחו את הדפדפנים שביקשתם להתאים ובדקו:
1. האם עמוד הבית נראה אותו הדבר בכל בדפדפנים?
2. האם התפריטים והכיתוב עליהם ותתי התפריטים, נפתחים אותו הדבר בכל הדפדפנים?
3. האם התמונות בעמודים הפנימיים או “החנות הוירטואלית” שלכם נראת אותו הדבר בכל הדפדפנים?
4. פוטר האתר (החלק התחתון של עמודי האתר) נראה אותו הדבר בכל הדפדפנים?

אם התשובות לכל ארבע השאלות הוא חיובי, האתר שלכם מותאם, אם לא, חזרו לבונה האתר למקצה שיפורים. שימו לב דווקא לדברים הקטנים, לקווים, למסגרות וליישור האתר.

מה לעשות עם אתר שנימצא כבר ברשת?
הכל בר תיקון, תפנו אל בונה האתר בבקשה שיתאים את האתר לדפדפנים השונים. זו פעולה שכל בונה אתרים אמור לדעת לעשות. אם הוא לא יודע לתת מענה לבקשה זו, פנו לאחת החברות המובילות בתחום האינטרנט ובתמורה לסכום סמלי, הם יתאימו את האתר שלכם לדפדפנים השונים.

השקעתם הרבה כסף בבניית אתר, בדקו שאכן הוא מושלם ומותאם לכל הגולשים המבקרים באתרכם. אתר שלא יראה טוב באחד הדפדפנים יגרום לגולש לעזוב את האתר לטובת אתר אחר.

ניתן להגיב, או לבצע מעקב מאתרך.

הגב