בלוג בניית אתרים

למה מחירי קידום ממומן עולים באופן שוטף?

כל מי שהתנסה עם גוגל אדוורדס (נקרא גם קידום ממומן, או PPC) גילה כי כל זמן מסויים עליו לעלות את המחיר עבור הקלקה.
נתקלתי הרבה פעמים בשאלות של למה המחיר עולה? או איך אפשר להוריד את המחיר.

התשובה היא פשוטה מאוד, חוסר נסיון בניהול קמפיין.

מספר המקומות למודעות בדף הראשון מוגבל, ולכן כולם רוצים להיות בדף הזה!
כאשר הסטיגמה שמובילה את המודעות של גוגל, היא “ככל שתשלם יותר, תופיע במקום טוב יותר” אז מנהלי קמפיינים חסרי נסיון, ברגע שיראו שהם לא מופיעים בדף המבוקש
הפעולה הראשונה שתעשה היא העלאת מחיר הקלקה כדי להופיע ראשונים, הפעולה הזו למעשה גוררת אחריה רצף אירועים, שכל בעלי העסקים מעלים בהתאם כדי להופיע גם ראשונים
וכך למעשה נקבל הודעה “מחיר הקלקה אינו מספיק להופעה בדף ראשון” ונעשה את אותה פעולה.

איך נשלם פחות מהמתחרים,ונהיה בדף הראשון?

בדיוק כמו הקידום האורגני, גם כאן יש קריטריונים של גוגל למודעות שהם רוצים לראות בדף הראשון, מעבר לסכום הכספי שהוא פרמטר חשוב.
בקידום ממומן קיים “ציון איכות” שגוגל נותן לכם עבור כל מילת מפתח בקמפיין, ככל שהציון גבוהה יותר, תוכלו לשלם מעט יותר (כמובן שלא מדובר על הפרשים משמעותיים, אבל לטווח הארוך משתלם).

איך נדע מה הציון איכות שלנו?

דרך ממשק הניהול של AdWords נוכל להוסיף עמודות ולצרף לנו את ציון האיכות, ובכך נוכל לבצע מעקב.
דרך נוספת, היא להוריד תוכנה קטנה שמסופקת ע”י גוגל הנקראת AdWords Editor (להורדה לחצו כאן), ודרכה נוכל לראות את ציון האיכות שלנו, ולנהל את כל הקמפיין.

איך נקבע ציון האיכות?

ציון האיכות נקבע ע”פ פרמטרים רבים, אך יש מספר פרמטרים שכדאי לדעת.
אחוז הקלקות (CTR – Click Through Rate) – נתון זה מחושב ע”פ כמות החשיפה של מילת המפתח, לעומת כמות ההקלקות שקיבלה.
נתון זה הינו חשוב, מכיוון שהוא מתבסס על הקלקות אנושיות.
מודעות – מתבסס בעיקר על מודעות הטקסט (שמופיעות בתוצאות החיפוש), ככל שהמודעה תהיה רלוונטית יותר אל מילת המפתח שהגולש חיפש, כך ציון האיכות יושפע יותר.
היסטוריית חיפוש של מילת המפתח – לכל קמפיין ישנן מילות מפתח רבות, במהלך הקמפיין נשמרת סטיסטיקה של מילות המפתח ולכן חשוב לשמור על אחוז הקלקות גבוה לכל אורך הקמפיין.
רלוונטיות של דף נחיתה – דף נחיתה תואם למודעה שממנה הגיעו אליה, יעלה את ציון האיכות של הקמפיין.

לסיכום

פרסום בגוגל כולל בתוכו פרמטרים רבים, ולכן, מומלץ לתת למומחים בנושא לבנות עבורכם את הקמפיין.
מידע זה יוכל לסייע לכם במעקב אחר הקמפיין, ושדרוגו.

 

ניתן להגיב, או לבצע מעקב מאתרך.

הגב