מדד גוגל PageRank - PR

מהו הPageRank - או בקיצורו PR של גוגל? ואיך אפשר לשפר אותו?
בעבר ככל שהPR שלכם היה גבוה יותר, כך גם המיקום שלכם היה משתנה, כיום הסיפור שונה, אבל לא לגמרי.

בדיקת Page Rank לאתרכם

 

מה זה PR?

page rank או בקיצור PR הוא מדד אשר גוגול מדרג את האתר האינטרנט ונותן לו ציון בין 0 ל-10, הציון הזה יכול להיות שונה בין עמוד הבית של האתר לעמודים הפנימיים של האתר וכמובן כל עמוד יכול לקבל PR שונה, הציון ניתן ומושפע ממספר גורמים שיפורטו בהמשך.
0 הינו הדרוג PR שניתן ע"י גוגל הנמוך ביותר של האתר ואילו 10 הינו ה- PR הגבוהה ביותר שניתן ע"י גוגל לאתרים.
ציון ה- page rank לא משפיע באופן ישיר על מיקום האתר במנועי החיפוש, אך אין זה אומר שאין לו השפעה בכלל.  המשמעות השל ה- PR היא כמה לינקים (קישורים) מופנים לאתר שלכם, ואיכות הקישורים המפנים אל האתר.

דבר שאמור היה להראות התעניינת באתר, אבל עם הזמן קמה סביב הקישורים תעשיה שלמה אשר מכרה קישורים מאתרים אחרים ללא קשר לנושא האתר ורלוונטיות הקישור .
היום המדד הוא יותר קישורים רלוונטיים זאת אומרת אם נושא האתר שלכם הוא תיירות, הקישורים שנכנסים לאתר מאתרי תיירות אחרים נמדדים. כמובן שאם יש קישור חיצוני לאתר שלכם אבל לעמוד פנימי כל שהוא המדד הוא פר עמוד.
להזכירכם עמוד הבית שלכם הוא עמוד לכל דבר למרות שהוא העמוד הראשי הוא נמדד כעמוד.
חשוב לציין, כי עדכון הPR איננו מתבצע באופן יומי, שבועי או אפילו חודשי. אחת לתקופה תראו שינוי בדירוג האתר שלכם.

על מנת להלחם בתופעת מכירת הקישורים, החריזה גוגל על שכל מי שיקנה קישורים מאתרים אחרים, ימחק ממנוע החיפש שלה. איך הם יודעים? מסתבר שיש לגוגל את הכלים שלהם למדוד את אמיתות הקישור.

אז מה זה בעצם הדרוג הזה, ואיך נדע מה המצב של האתר שלנו?

PR0 –PR2
ציון זה ניתן לאתרים חדשים בעיקר, ולעיתים תראו זאת גם באתרים וויתיקים יותר.
אם האתר שלכם ברשת פחות משנה, אין מה לדאוג, ציון זה הוא תקין לחלוטין, אתרים שבעלי וותק של יותר משנה ברשת, וקיבלו את הציון הזה, גוגל נותן להם למעשה התראה, שאומרת שהאתר שלהם לא בנוי בצורה האידיאלית עבורו.
בדרך כלל, מומלץ לבצע אופטימזציית מבנה לאתרכם, על מנת לשדרג את הדירוג.

PR3
גוגל קרא את האתר, והוא בנוי באופן אשר גוגל אוהב, אך יש מקום לשיפור מבחינת הציון שלו.

PR4
גוגל מרוצה ממה שאתם נותנים לגולשים וניתן לראות שהגולשים מגלים עניין באתר הן בקישורים והן בכניסות לאתר, אבל לא לרבוץ על זרי הדפנה. יש תחזק את האתר ולשמור על הדרוג ואף לשאוף לעלות אותו.

PR5
כאן כבר גוגל נותן לכם מחמאה, ישנם אתרים אחרים שמדורגים ב-PR שלהם והם מקשרים את עצמם לאתר שלכם. זה לא אומר שאתר שמדורג PR5  טוב יותר מאתר שמדורג  PR4 זה רק אומר שיש לו קישורים טובים, תוכן רלוונטי, ואופטימזציית מבנה נכונה.

PR6 ומעלה
אתרים פורטל גדולים, המעודכנים על בסיס יומי, עם קישורים רבים המופנים אליהם כמו אתרי חדשות למיניהם.

איך לעלות את ה- page rank שלנו בגוגל?

•    כפי שכבר אמרנו, צרו קישורים רלוונטיים לאתרכם.
•    וודאו שמקדם האתרים שלכם אינו קונה את הקישורים שלו. זה יכול להיות מכת מוות לאתר שלכם בגוגל.
•    תזמו תוכן שכולל קישורים עם בלוגים, ותגובות לאתר שלכם מאתרים אחרים.
•    לא מומלץ "להפציץ" ביום אחד 300 קישורים מאתרים אחרים.
•    הוספת תכנים על בסיס קבוע לאתר, לא להשאיר את האתר במתכונתו.
•    אם כל זה גדול עליכם החשוב ביותר הוא בחירת מקדם אתרים שלא מבטיח תוצאות מהירות אלה מבטיח עבודה על האתר והתוצאות יגיעו. כי מה שעולה מהר בגוגל גם יורד מהר. ואם הגעתם לעמוד שלנו, אני מניח שתסיקו את המסקנות.

בדיקת PR לאתרכם


 

 

לקוחות ממליצים
סטייל אוף סטיל
סטייל אוף סטיל

"רציתי להודות לכם על האתר המדהים! אנחנו לא מפסיקים לקבל מחמאות על האתר, ותוצאות הקידום לא איחרו לבוא, תודה תודה תודה!"

אסף עפג'ין - מנכ"ל
מאוזנר
מאוזנר

"כל הכבוד! הפשטות של הניהול יחד עם היעילות של הממשק. "היד על הדופק" - זהו שם המשחק!"

יהושוע מאוזנר - מנכ"ל
modernARTisrael
modernARTisrael

"חברה מקצועית לכל אורך תהליך יצירת אתר אינטרנט: הבנת צרכי הלקוח בשלבי העיצוב, הדרכה על הממשק הניהול הידידותי והפשוט למשתמש, עמידה בזמנים שנקבעו והשירות האישי, תודה רבה!"

שרון תובל
צרו קשר
שם מלא
דואל
טלפון